Skip to content

04-02-2012 Σχετικά με τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για το “Νέο Λύκειο”

04/02/2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχετικά με τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για το «Νέο Λύκειο» και την πρόσβαση στα ΑΕΙ – ΤΕΙ

Έναν ατελείωτο εξεταστικό μαραθώνιο καθιερώνει, με το «νέο Λύκειο» και το νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας.

Έτσι, πέρα από τα ωραία και μεγάλα λόγια και τις διακηρύξεις για «αποδέσμευση του λυκείου από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», σε  τελευταία ανάλυση όλες οι τελικές γραπτές εξεταστικές διαδικασίες, και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, μετατρέπονται ουσιαστικά σε πανελλαδικού χαρακτήρα. Με αυτό τον τρόπο οι εξεταστικοί φραγμοί γίνονται ακόμα πιο ισχυροί.

Το όλο σύστημα είναι προσαρμοσμένο κατά κύριο λόγο στη διακηρυγμένη ήδη πρόθεση της Κυβέρνησης να μετακινήσει βίαια ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών από την εκπαίδευση στην κατάρτιση.

Ορισμένες πρώτες παρατηρήσεις για τις εξαγγελίες:

  • Η δήθεν μείωση μαθημάτων ουσιαστικά προκύπτει από τη συνένωση γνωστικών αντικειμένων.
  • Οι φυσικές επιστήμες εκδιώκονται από τον «πυρήνα μαθημάτων γενικής παιδείας».
  • Η καθιέρωση των ερευνητικών ή συνθετικών εργασιών δεν συνοδεύεται από άλλα αναγκαία μέτρα και υποδομές (π.χ. βιβλιοθήκες, επιμόρφωση κ.λπ.).
  • Τα μαθήματα επιλογής ουσιαστικά θα περιορίζονται δραματικά λόγω των ελάχιστων προσλήψεων εκπαιδευτικών. Εξάλλου, ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του συστήματος κάνει σχεδόν υποχρεωτική την «εμβάθυνση» φροντιστηριακού τύπου στα μαθήματα που οδηγούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός ουσιαστικά καταργείται.
  • Για μια ακόμη φορά οι εξαγγελίες για το γενικό λύκειο γίνονται χωριστά από το τεχνολογικό, παρά το γεγονός πως το Υπουργείο Παιδείας διακηρύσσει την ισοτιμία των Λυκείων.
Διαβάστε περισσότερα … εδώ
Advertisements

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.